Vzdelávanie pedagógov je kľúčový proces pre zabezpečenie aktualizácie informácií a trendov, ktoré nastávajú vo výchove a vzdelávaní v priebehu času. Našim cieľom je pedagógov vzdelávať najmä v osobnej a každodennej práci s deťmi a ich rodičmi. Máme záujem dostávať do škôl porozumenie, bezpečie a pozitívnu sociálnu klímu. Našimi aktivitami sa snažíme ukázať spôsoby riešenia konfliktov, možnosti spolupráce s rodičmi, ale aj spôsoby ako pracovať s deťmi, s ktorými má pedagóg náročnú prácu.

Vzdelávacie aktivity v roku 2017

0
vzdelávacích aktivít
0
pedagógov
0
škôl

Ponuka okruhov školení:

  • Efektívna komunikácia školy, učiteľa a rodiča

  • Práca s problémovým žiakom

  • Aktivity podporujúce pozitívnu sociálnu klímu školy

Témy realizovaných školení:

  • Integrácia a rodičia
  • Sieťovanie vo vzdelávaní
  • Mária Terézia – 300. výročie narodenia (2x)
  • Mediácia a tvorba pozitívnej sociálnej klímy

Efektívna komunikácia školy, učiteľa a rodiča

Poznáte ten pocit, keď máte pravdu, ale aj tak vás rodič komunikačnou silou prevalcuje? Nehanbite sa za to, stáva sa to mnohým a často. Ak sa vám táto pozícia nepáči, môžete tomu predísť technikami, v ktorých sa zdokonalíte na našom tréningu.

Každý učiteľ prichádza do kontaktu s desiatkami rodičov. Občas je to aj pri príjemných príležitostiach, často je to však komunikácia o nepríjemných témach. Môže ísť o problémové správanie dieťaťa, nedostatočnú prípravu, problémy v spolunažívaní so spolužiakmi, či iné nepríjemné záležitosti pre obe strany. Zo skúseností s problémovými žiakmi a ich rodičmi vieme rozoznať mnohé chyby a momenty, ktoré rozhodujú o tom, že učiteľ slovnú výmenu prehrá, hoci bola pravda na jeho strane.

Tréning efektívnej komunikácie má učiteľovi reálne pomôcť vyzbrojiť sa postojmi a vlastnosťami, ktoré mu umožnia držať vzťah a komunikáciu s rodičom pod kontrolou a predísť nepríjemným výstupom rodiča pred zrakmi detí, či kolegov.
Tréning pozostáva z blokov aktivít na sebapoznanie, analýzu vlastnej komunikácie, teórie konfliktov, samozrejme praktický nácvik techník a ďalšie užitočné témy ako mediácia, proklientská komunikácia, partnerstvo s rodičmi a pod.

Práca s problémovým žiakom

Máte pocit, že dnešnej mládeži prestávate rozumieť ? Máte pocit, že si problémoví žiaci robia čo chcú ? Alebo máte pocit, že to chcete robiť lepšie, ale neviete ako ? Príďte na náš seminár a vyskúšajte si techniky, ktorými môžete uspieť. Spoznáte nielen seba, ale aj tých, ktorí vás vyčerpávajú.

V každej škole sa nachádzajú deti, u ktorých sa naše ciele dosahujú veľmi ťažko. Navyše takých detí neustále pribúda. Rozvracajú nám hodiny, podkopávajú autoritu, šíria v škole strach, či kazia kolektív. Aj keď si treba priznať, že s niektorými z našej pozície nepohneme, ku mnohým cesta predsalen vedie. Jednak v ich záujme vzdelania, ale aj v našom záujme, aby nám nepokazili chuť do práce, neznepríjemňovali pobyt na pracovisku a aby sme „nevyhoreli“.

Ukazuje sa, že mnohé z problémových detí v školách nemajú vybudované mechanizmy ako fungovať v medziľudských vzťahoch, nevedia sa zaradiť a používať základné etické princípy spolužitia. Mnohé z nich robia pre nás nepochopiteľné veci.

Zároveň je však dokázané a potvrdzujú to aj naše skúsenosti, že škola, ktorá sa rozhodne efektívne podchytiť problémových žiakov, už v krátkom čase získava vloženú energiu naspäť. A to najmä v eliminácii záškoláctva, šikanovania, kriminality, drzého správania sa voči učiteľom a tiež v počte výchovných opatrení a znížených známok zo správania.

Na našom praktickom odbornom seminári sa účastníci zdokonalia v efektívnej komunikácii s problémovým žiakom, v technikách zameraných na riešenie konfliktov so žiakom, v právnych záležitostiach a možnostiach riešenia žiaka z hľadiska legislatívy, v sieťovaní, prevencii. Zároveň účastníci získajú prehľad o najnovších trendoch v patologickom správaní žiakov, naučia sa aplikovať najnovšie informácie do školských poriadkov a pravidiel tried.

Tvorba pozitívnej sociálnej klímy

Mnohé školy nastúpili na porovnávací trend na základe výsledkov testovania a súťaží. Každý rodič, ktorý vníma školu sa však zameriava nielen na spriemerovaný úspech deviatakov, ale aj na to, kým jeho dieťa v škole je. Či je vnímané, akceptované, podporované a či je v bezpečí. Hoci sa v médiách veľa o tom nehovorí, pozitívna sociálna klíma je jednou z najdôležitejších „komodít“, ktorou škola môže zaujať. Už len preto, lebo číselné vyjadrenie výsledkov v skutočnosti aj tak nedoráža fakt s akými ľuďmi denne prichádzate do kontaktu. A práve tieto pocity nás buď ženú vpred alebo zatĺkajú.

Sociálna klíma v škole je zhluk pocitov, nálad, pravidiel a nepísaných garancií, ktoré vníma každý žiak aj pracovník. Tvorba pozitívnej sociálnej klímy v škole, či triede však nie je jednoduchá. Je tvorená zároveň obmedzeniami a zároveň voľnosťou. Existujú však aktivity a pravidlá, ktoré ak sa v škole, či triede udomácnia, dokážu priniesť radosť, pocit bezpečia aj sebarealizáciu.

Ak sa sami seba pýtate ako je to vo vašej škole, či triede, zamerajte sa na outsiderov. Spočítajte si počet detí, ktoré sú „mimo hry“, ktoré sú v kútoch, prípadne tých, o ktorých nič neviete. Možno práve to vám napovie, čo by sa mohlo zmeniť. Ak sa chcete naučiť „merať“ sociálnu klímu, spoznať techniky na podporu klímy a podporu sebarealizácie detí, príďte na náš praktický workshop, kde budeme spoločne odpovede na otázky hľadať.

Pozvánka pre bratislavských učiteľov – Otvorenie výstavy

Vážení pedagógovia, po prvej časti mimoriadnej interaktívnej výstavy „Prečo svet je, aký je?“ sme na zámku Schloss Hof a zámku Niederweiden pre našich školských návštevníkov pripravili okrem tradičného rozmanitého programu tematicky nadväzujúcu výstavu s titulom

By | marec 3rd, 2019|Categories: Cestovanie, Názory, Výlety a exkurzie, Vzdelávanie učiteľov|Komentáre vypnuté na Pozvánka pre bratislavských učiteľov – Otvorenie výstavy

Pedagogická výzva – nedevalvujte vlastnú profesiu!

Pri čítaní jedného príspevku som si spomenul na jednu paradoxnú situáciu zo školy. Cez veľkú prestávku sa predávali v škole bagety. Klasický obraz bol, že sa deti postavili do zástupu a po pár minútach sa

By | marec 3rd, 2019|Categories: Názory, Práva učiteľov, Triednictvo, Vzdelávanie učiteľov|Komentáre vypnuté na Pedagogická výzva – nedevalvujte vlastnú profesiu!

10 zásad, ktoré ti pomôžu prežiť v školstve

Ahoj pedagóg ! Prepáč za toto skoro oficiálne oslovenie, ale je to z úcty k vychovávateľom, špeciálnym a sociálnym pedagógom, ktorí by sa v oslovení učiteľ nemuseli nájsť. Možno si v škole už „inventár“ a možno „nová krv“. Nech si

By | január 20th, 2019|Categories: Názory, Pozitívna sociálny klíma, Práva učiteľov, Triednictvo, Vzdelávanie učiteľov|Komentáre vypnuté na 10 zásad, ktoré ti pomôžu prežiť v školstve

Tímová práca – videá k diskusii

Radi so žiakmi diskutujete o dôležitých témach ? To je fajn ! Poďme sa so žiakmi rozprávať o tímovej práci. V tejto súvislosti si spomínam na "klišé hru", keď sme sa na hodinách hrali na

By | január 2nd, 2019|Categories: Názory, Prevencia, Triednictvo, Vzdelávanie učiteľov|Komentáre vypnuté na Tímová práca – videá k diskusii

Nová smernica k šikanovaniu

Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky vydalo Smernicu č. 36/2018 k prevencii a riešeniu šikanovania detí a žiakov v školách a školských zariadeniach Táto smernica upravuje základné znaky, formy a prejavy šikanovania detí

By | september 4th, 2018|Categories: Pozitívna sociálny klíma, Práva učiteľov, Prevencia, Triednictvo, Vzdelávanie učiteľov|Komentáre vypnuté na Nová smernica k šikanovaniu

Lektori na tému násilia na deťoch

HLASUJTE V UČITEĽSKOM BAROMETRI Násilie páchané na deťoch je veľkým spoločenským problémom. Týranie, zneužívanie, či zanedbávanie zanechávajú v detskej psychike značné negatívne stopy. Obeť násilia sa veľmi ťažko dostáva do bežného života. Navyše

By | august 23rd, 2018|Categories: Prevencia, Vzdelávanie učiteľov|Komentáre vypnuté na Lektori na tému násilia na deťoch

Pridajte sa k našim aktivitám.
Kontaktujte nás!

KONTAKT