Témou tejto časti je „stavba domu porozumenia“. Deťom sa dá pekne transformovať poznanie, že podobne ako mosty, si staviame domy porozumenia.
Tento krát z iného pohľadu je poukázané na to, ktoré vlastnosti vytvárajú pevné základy a múry. Cieľom tejto infografiky je deťom vysvetliť, že za svoje domy porozumenia je zodpovedný každý sám a je stavbárom týchto domov. V aktivitách sa dá deťom ukázať „návod“ na to ako budovať porozumenie a ako je to veľmi dôležité. Poznaním je tiež, že nám nestačí „jedna tehlička“, ale porozumenie je komplex postojov a prístupov, ktoré spolu vytvárajú podmienky pre vznik porozumenia. A tiež to, že sa občas niečo nepodarí a pokazí, ale ostatné „tehličky“ nedovolia zbúrať celý dom kvôli jednej nedokonalosti.
Námety na diskusiu:
- ktoré z tehličiek máš vo svojom „dome porozumenia“ aj ty?
- ktoré z tehličiek sú podľa teba najdôležitejšie?
- čo si predstavuješ pod jednotlivými pojmami?
Námety na tvorbu aktivít
Môj dom porozumenia
Deti vyplnia každý za seba svoj domček piatimi tehličkami a napíšu na ne to najdôležitejšie pre porozumenie s nimi. Deti potom dajú svoje obrázky vedľa seba, nejaký čas si ich prezerajú navzájom. A hľadajú tých, s ktorými sa najviac zhodli.
Ako sa pýtať sám seba?
Skúste v dome porozumenia v infografike do každej tehličky napísať meno niektorého spolužiaka, ktorý ju asociuje a prirodzene robí. Porovnajte ako ste sa veľmi zhodli. Túto aktivitu môžete využiť aj ako monitoring sociálnej klímy v triede.